Road trip

publicerat i Hus
I somras bestämde sig jag, Betsy och Martin oss för att ta en liten raod trip inåt landet. Det som lockade var loppis i Gällared och vi passade då på att göra lite andra trevligheter också.


Första stoppet var Lindl, man måste ju proviantera inför en road trip.



Baconsnacks, givet ju!


Och monsterdricka för de som är beroende.


PÅ vägen fick vi synd på den här loppis-skylten och gjorde en lätt hälsovådlig U-sväng på 154:an. Sedan såg vi den från rätt håll och fattade att det var en nischad loppis. Besvikelsen...


Framme i Gällared och loppisen i gamla bilmuséet.


Där fanns en hel del fina gamla prylar, men priserna var inte helt plånboksvänliga.

 Det fanns en hel del fina plåtburkar, både syrran och jag ögnade en del på den svarta längst ner till höger. Men 450 kr var inte överkomligt tyvärr...
 
 
 Hade gärna plockat med ett plåtskåp hem!
 
 
 Ännu en fin burk.
 
 
 Och biostolar, himla fina.
 
 
 Nöjde mig med en glasflaska och lite småpryttlar.
 
 
Efter loppisen tänkte vi ta en tur till Yttra Berg. Följde en skylt och hamnade mitt i skogen. Kände oss lite vilse där ett tag. 
 
 Martin bilposar.
 
Men efter en lång biltur nådde vi målet.
 
Fint så det förslår.
 
Här bor jag.
 
Spexigt!
 
Passade på att ta lite bilder på resesällskapet.
 
Turen fortsatte genom metropoler som Mårdaklev och Älvsered.
 
Sedan nådde vi destinationen - Ullared. Jag kom nämligen på den briljanta idén att klippa luggen på Hår & Häpna när vi ändå var i civilisationen.
 
Köpte tatueringar till Iris.
 
Sedan var det dags för Mandys där vi hade bokat bord. Sjukt god mat även om man kände för att bara äta sallad i en vecka efter den mäktiga upplevelsen.
 
Efter Älvsered styrde vi kosan mot Varberg för att äta glass. Dock blev det inte här.
 
Utan här, i Träslövsläge.
 
Betsy avnjuter sommarens dyraste glass.

Kommentera inlägget här :